13.1.13

Ciasteczka z masłem orzechowym

To pierwsze ciastka, które nie rozlały mi się na blasze więc dla mnie mistrzostwo świata :) ciastka delikatne, nie za duże, porcjowane przy pomocy łyżki do melona i pieczone nieco krócej niż zaleca autorka przepisu Martha Stewart. Dla fanów masła orzechowego idealne!

Ciasteczka z masłem orzechowym i drobinkami czekolady 
Ciastka wg Marthy Stewart


Składniki:
  • 1,5 szklanki mąki pszennej ( użyłam pełnoziarnistej jasnej T650 )
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 szklanka masła orzechowego
  • 60 g masła, o temperaturze pokojowej
  • 1 szklanka brązowego cukru
  • 2 duże jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 240 g czekoladowych drobinek
Przygotowanie
W misie miksera utrzeć masło orzechowe z masłem i cukrem. Dodawać jajka, kolejno, ucierając. Dodać ekstrakt z wanilii i zmiksować, tylko do wymieszania.
Mąkę wymieszać z sodą oczyszczoną. Dodać do masy maślanej i zmiksować. Na końcu wmieszać drobinki czekolady.
Na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia  wykładać czubatą łyżkę masy ( nakładałam gałką do melona), w odstępach  pomiędzy ciastkami. Piec w temperaturze 180ºC przez 13minut jeśli ciastka są większe, ja piekłam swoje 7 minut. Wystudzić na kratce.
Smacznego :)

24 komentarze:

  1. poczęstuję się jednym :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mistrzostwo świata, już wyobrażam sobie ich smak! Uwielbiam masło orzechowe, także to są ciastka, jakie właśnie mi się zamarzyły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę i polecam bo robi się szybko i świetnie smakują:)

      Usuń
  3. piękne zdjęcie.
    a ciasteczka wyglądają wspaniale :]

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie robiłam z masłem orzechowym, ale zdecydowanie muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie wyglądają ! Właśnie szukałam ciasteczek na wspólne pieczenie w ferie z córą i znalazłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też uwielbiam ciastka orzechowe (nawet robiłam je bez cukru, za to z bananem i są pyszne).
    Pięknie wyglądają i są tak pysznie równiutkie, Jak z maszyny. Chyba muszę sobie sprawić łyżkę do dłubania w melonie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. łyżka całkiem przydatna więc polecam a z bananem wypróbuję :) dzięki za pomysł!

      Usuń
  7. Bardzo lubię takie ciasteczka, robiłam podobne, ale bez dodatku czekolady ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie tez dobre bo cały smak skupia się na maśle orzechowym :)

      Usuń
  8. śliczne zdjęcia:) uwielbiam masło orzechowe w ciasteczkach. W połączeniu z czekoladą muszą być nieziemsko smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Robiłam już je parę razy. Rzeczywiście są rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wyglądają idelanie, tak równiutko, polubiłabym je :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne ciasteczka , muszę zrobić :-)
    Re:
    ser koryciński zrób bo warto a ser zrób z przepisu:
    http://doowa.blogspot.com/2012/03/kolejne-podejscieser-korycinski.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają pysznie. Jeszcze szklaneczka mleka i drugie śniadanie jak marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja jadłam je ciągle i w końcu nie wiem czy to było ...bo do kawy, bo na ąniadanie czy ogólnie :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji