27.11.13

Dobra kasza nasza czyli sałatka z pęczakiem

Dla odmiany dzisiaj przedstawiam sałatkę kolorową i zdrową :)
Wszyscy którzy znają dobrze kuchnię polską wiedzą, że od wieków wykorzystujemy najczęściej kaszę jęczmienną czyli między innymi pęczak... ja dość rzadko ale zacznę częściej bo całkiem niezła jest jak na mój gust. Największą zaletą kasz jęczmiennych jest błonnik a najbogatszym jego źródłem jest pęczak...kasza jak mówi mój pan dla rybaków :) .... rybak nie rybak, kaszę jadł aż mu się uszy trzęsły. Polecamy:)
Sałatka z pęczakiem, tuńczykiem, granatem i brukselką
przepis własny

Składniki:dla 4 osób
  • puszka tuńczyka w sosie własnym ( filet )
  • garść świeżej brukselki
  • 1 owoc granatu
  • mix sałat z rukolą
  • 100g kaszy pęczak
Składniki: na dresing
  • pozostały sok z granatu 
  • sok z jednej limonki
  • 2 łyżki miodu
  • płaska łyżeczka pasty z czarnej fasoli
  • odrobina chili 
  • 4 łyżki oliwy z pestek winogron
 
Kaszę gotujemy al' dente. Brukselkę oskubujemy z liści a następnie blanszujemy 3 minuty, wkładając ją do zimnej wody. Granat pestkujemy, odlewamy sok, który zostawiamy do dresingu. Gdy już wszystko przygotujemy wykładamy na talerz sałaty, następnie pęczak, odsączony tuńczyk w kawałkach, listki brukselki i na końcu posypujemy granatem. Łączymy składniki dresingu,  polewamy przygotowaną sałątkę i zjadamy:)
Smacznego!

6 komentarzy:

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji