28.1.15

Łosoś pieczony w folii

Ostatnio zjadam sporo ryb, w szczególności łososia .. pieczonego w folii, gotowanego na parze, w sushi, na sałacie lub tez solo i wcale nie jest mi z tym źle. Mogę się tak odżywiać bez zbędnego marudzenia :-)
Łosoś pieczony w folii

Składniki: na jedną osobę
  •  jeden kawałek świeżego łososia ze skórą
  • sok z połowy limonki + połowa limonki pokrojona na ósemki
  • kilka świeżych gałązek tymianku
  • szczypta grubej soli 
  • pieprz (opcjonalnie)
  • suszona papryczka chili (opcjonalnie)
Łososia opłukać chłodną wodą, delikatnie osuszyć w ręczniku papierowym. Przełożyć łososia do czystego naczynia, skropić wierzch sokiem z limonki, doprawić solą i pieprzem oraz papryczką chili. Tak przygotowanego łososia zawinąć w folię spożywczą i wstawić na godzinę do lodówki. Następnie doprawionego łososia przełożyć na folię aluminiową, dobrze docisnąć z każdej stron i przełożyć na blaszkę. Nagrzać piekarnik do 180', wstawić blaszkę do piekarnika i piec około 15 minut.
Smacznego :-)



10 komentarzy:

  1. Świetnie to wygląda, aż mam apetyt :)
    Pozdrawiam serdecznie, http://juliet-monroe.blogspot.com/KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam łososia, a w takiej postaci wygląda bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. na Twoich zdjęciach nawet zwykły łosoś wygląda nieziemsko!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Twoje zdjęcia Gosiu. A na łososia też mam chrapkę:-D

    OdpowiedzUsuń
  5. Na pieczonego łososia zawsze kładę kawałek cytryny, następnym razem położę limonkę :)
    Bardzo ładne zdjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo apetyczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Łosoś - wspaniała rzecz :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O tak, takie rzeczy to ja lubię :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji