17.5.16

Pierwszy działkowy chleb na zakwasie żytnim z suszonymi pomidorami

Postanowiłam upiec pierwszy chleb na działce..mam tam wyposażoną kuchnię w piekarnik elektryczny, kamień, kosze rozrostowe i łopatę do chleba..czego zatem więcej chcieć jak nie tylko dobrego śniadania. Nie przyzwyczajona do wyrabiania ciasta rękoma, nie szło mi idealnie...pominęłam proces 2 godzinnego garowania i składania stąd też miękisz nie taki jak bym oczekiwała ale chleb pyszny, idealny na poranne śniadanie działkowe na nowym narożniku tarasowym :-)
Chleb na zakwasie żytnim z suszonymi pomidorami


Zaczyn:
  • 3 łyżki aktywnego zakwasu żytniego razowego
  • 45 g letniej wody
  • 75 g białej pszennej maki chlebowej
Wymieszać składniki zaczynu dokładnie, zakryć folia i zostawić na 12 godzin.

Ciasto właściwe:

  • 600g mąki chlebowej T 750
  • 100g mąki żytniej chlebowej T 720
  • 500g letniej wody
  • 20g soli
  • posiekane suszone pomidory (Marki OLE )

 Do dużej miski wsypać mąki , dodać wodę, wymieszać, przykryć i zostawić na 30 minut. Następnie dodać sol i zaczyn. Wyrabiać 5 minut po czym dodać pomidory  i znów zagniatać tak by ciasto było gładkie i elastyczne. Podzielić na dwa bochenki, złożyć i włożyć do kosza oprószonego mąką. Zapakować każdy kosz oddzielnie w worek i pozostawić w chłodnym miejscu na 10-12 godzin.  Rozgrzać piec wraz z kamieniem do 250C. Piec z para przez 10 minut, następnie zmniejszyć temperaturę pieca do 220C i piec jeszcze 35 minut.

2 komentarze:

  1. Pycha, uwielbiam suszone pomidory!

    OdpowiedzUsuń
  2. Lizałam juz na ryjbuku, ale tu tez mogę. Piękny. Dotknij palcem bożym, coby i mnie takie cuda zaczęły wychodzić.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji