5.1.18

Gofry zwyczajne z kurczakiem i krewetkami w sosie ostro kwaśnym

W koncu udało mi się przetestować moją nową wygraną w konkursie gofrownicę. Muszę się przyznać, że strasznie się ucieszyłam z wygranej ponieważ mam jakąś tam gofrownicę za małe pieniądze, która jest tak beznadziejna, że prawie jej nie używałam. Gofry bez chrupkości to nie gofry więc robiłam  rzadko. Gofrownica, którą wygrałam ma super moc, nic z niej nie wycieka i w końcu moje gofry są chrupiące! Ekstra sprawa! Dziś w wersji wytrawnej by pozbyć się zapasów  sylwestrowych :-)
Gofry zwyczajne z kurczakiem i krewetkami w sosie ostro kwaśnym

Składniki: na gofry z przepisu Anki

"Cytuję
  • 1 1/2 szklanki mąki pszennej (około 250 g)
  • szczypta soli
  • 1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1/2 szklanki oleju rzepakowego 
  • 3/4 szklanki wody 
  • 1/2 szklanki mleka
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego
  • 2 jajka
Wszystkie suche składniki czyli mąkę, sól, cukier puder i proszek do pieczenia połączyć razem. To samo zrobić z mokrymi składnikami olejem, wodą, mlekiem oraz ekstraktem. Do mokrych składników dodać żółtka, a białka oddzielnie ubić na sztywno. Suche i mokre składniki zmiksować razem po czym przy pomocy rózgi kuchenne lub szpatułki wmieszać ubite wcześniej białka w masę. Należy to zrobić delikatnie aby masa nie opadła. Przygotowane ciasto wlewać do nagrzanej wcześniej porządnie gofrownicy i piec według wytycznych producenta."

Składniki: na sos mojego pomysłu
  • 2 filety z kurczaka
  • 300g surowych, mrożonych krewetek
  • 150g pieczarek 
  • 1 czerwona papryka
  • 400g mleczka kokosowego
  • 2 łyżki pasty tamaryndowej
  • łyżka miodu
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 cm kawałek imbiru
  • chili w płatkach według własnych preferencji
  • pęczek kolendry
  • łyżka masła
  • oliwa z oliwek
 Krewetki rozmrozić dzień wcześniej w lodówce. Kolejnego dnia oczyścić krewetki z pancerza i niteczki zwanej kręgosłupem pozostawiając ogonek. Podgrzać oliwę w woku i wrzucić na nią krewetki smażąc dosłownie chwilę z obu stron, następnie dodać masło, czosnek i drobno posiekany imbir. Krewetek nie smażymy długo ponieważ staną się gumowe! Wyławiamy przygotowane krewetki do innego naczynia, na tę samą patelnie/woka wrzucamy pokrojonego w paski kurczaka i podsmażamy go w wysokiej temperaturze metodą stir - fry, dodajemy pieczarki, pokrojoną paprykę w paski i podsmażamy przez chwilę, dorzucamy pastę tamaryndową, płatki chili, miód i mleko kokosowe. Przez chwilę dusimy. Upieczonego gorącego gofra układamy na talerzu i polewamy go naszą potrawą.. Na wierzch sypnijmy jeszcze dużą garścią kolendry i od razu podajmy na stół!
Smacznego :-)

5 komentarzy:

  1. Powiem Ci tak, wygląda to tak bardzo apetycznie, ze zwaliłabym to z tego gofra i zjadła w minutę. A gofra bym otrzepała i z bitą śmietaną na deser... ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tak samo beznadziejną gofrownicę, ale gratuluję nowej! Gdyby była taka okazja to chętnie wszamałabym takie gofry. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta gofrownica nie jest strasznie droga ale wiadomo, lepiej wygrać a gofry super smaczne 👌❤️

      Usuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji