3.4.18

Sernik z czerwonych sycylijskich pomarańczy

No to mam rarytas jakiego dawno nie miałam :-) Sycylijskie pomarańcze są najlepsze na świecie!
Przywędrowały do mnie pocztą bym mogła zrobić sobie ucztę właśnie na weekend


Sernik z czerwonych sycylijskich pomarańczy
przepis powstał przy współpracy z Smaki Południa

Spód:
  • 60g stopionego masła
  • 60g cukru
  • 160g mąki 
Wszystkie składniki łączymy, wysypujemy na dno blaszki 26cm i uklepujemy dłońmi. Pieczemy w 160' 20 minut.

Masa serowa:
  • 1kg sera twarogowego
  • 4 jajka
  • 400g śmietanki
  • 100g soku z czerwonych sycylijskich pomarańczy
  • 3 całe filetowane pomarańcze 
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
 Filetowane pomarańcze miksujemy razem z sokiem na gładką pulpę, następnie przecieramy przez sito i łączymy z pozostałymi składnikami. Wszystko miksujemy tylko do połączenia składników i wylewamy na wypieczony spód. Pieczemy w temperaturze 160' przez 50 minut aż wierzch będzie ścięty. Pozostawiamy w uchylonym piecu do przestygnięcia.
Kolejnego dnia przekładamy sernik na paterę lub talerz, na wierzch sernika wykładamy gęstą śmietanę 18% i na jej wierzchu układamy plastry czerwonych pomarańczy. Dekorujemy wiórkami i podajemy! Smacznego


2 komentarze:

  1. Wygląda smakowicie :) Największą robotę robi kolor! :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam cię bardzo serdecznie w ten ciepły kwietniowy dzień jestem oczarowana zdjęciem bije z niego magia Uwielbiam pomarańcze patrzę na ten sernik i mam ochotę go pochłonąć hahaha pozdrawiam cię bardzo serdecznie i życzę przyjemnego wieczoru oraz mnóstwa kulinarnych inspiracji


    💁 odnowionaja.blogspot.com

    Zapraszam Cię serdecznie na bloga swej Przyjaciółki Agnieszki , która chwyta piękne chwile w swój obiektyw , ale również pisze życiowe przesłania z serca dla drugiego człowieka .

    Pozdrawiam serdecznie Sylwia 😊

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji